Højskolekurser

På denne side omtales årets højskolekurser.

Klik på kursusugerne og få vist detail-programmerne. Tilmelding kan ske online i menuen “tilmelding”.

Bestil programmer på telefon 5443 5433 eller mail: info@emmaus.dk

Velkommen indenfor!

Kvindesalonen

11. - 14. januar 2024

Efter julens travlhed åbner vi Kvindesalonen.
4 dage i januar, hvor vi deler livserfaringer og får vitaminer der varmer både krop, sind og sjæl midt i vinterens mørke. Mød bl.a. politiker Ida Auken, forfatter Ann Mariager, billedhugger Laila Westergaard, musikerne Anna Kruse og Sara Futtrup og kursusleder Kristine Stricker Hestbech.

Højskole

18. - 21. januar

3 døgn med stærke gospelundervisere: Nina Luna, Laura Kjærgaard, Claes Wegener, Lene Nørreløkke m.fl.

11. - 17. februar 2024

6 dage med landets førende gospelundervisere: Nina Luna, Laura Kjærgaard, Mette Risager, Rie Hagbard m.fl.

Pilgrimsweekend

8. - 10. marts

Weekenden er for alle, uanset hvilke pilgrimserfaringer man har, også for dem der har lyst til at undersøge, om pilgrimslivet er noget for dem.

Danseweekend

Swingdance

8. - 10. marts

Du er hermed inviteret til “The Happy GetAway” med Sonia & Hector!
Dette bliver en helt speciel weekend, hvor en gruppe Lindy Hoppere kan tilbringe deres weekend sammen på EMMAUS.

Program og tilmelding

KREA 11

10. - 16. marts

Værkstedsuge med Brugsklaver, Akrylmaleri, Sy og Design, Ikoner, Patchwork, Tekstilakvarel, Kurvefletning (venteliste), Flet og Fletterier, Vævning og Knipling

Brændpunkter i verden

22. - 25. april

Få baggrundsviden til forståelse af de brændpunkter, der lige nu fylder op i medierne: Israel-Palæstina | Armenien | Georgien | Ukraine | Taiwan

Mød bl.a. Ivar Brændgaard, Friis Arne Petersen, Zhang Yu og Skjold Arendt

Smag på retræten

24. - 26. maj

Vi har koblet muligheden for samtale med den tilbagetrukne stilhed, og giver en blid indføring i dét at være stille, ikke at skulle meddele sig, analysere og forholde sig til egne og andres ord.

Så syng da Danmark!

26. - 31. maj 2024

Mød bl.a.  Michala Petri & Lars Hannibal, Dy Plambeck, Sørine Gotfredsen, Janne Wind & Arne Andreasen, Halfdanskerne, Mette Sanggaard, Caroline Borello, Betty & Peter Arendt, Niels Jørgen Hansen, Bodil Rahbek og Kirsten Friislund.

Venne- og elevfest

8. - 9. juni

Velkommen til en 24-timers fest på Emmaus. Weekenden er både for tidligere højskoleelever på HuH og for alle kursister og venner omkring Emmaus.

Højskole for sårbare

11. - 14. juni 2024

Velkommen til 3 sommerhøjskoledage for sårbare med demens og deres pårørende.
Kurset er i samarbejde med Gentofte Demensfællesskab.

Pilgrimsvandring i Skotland

15. - 22. juni 2024

ST. CUTHBERTS WAY – 100 kilometers vandring i Skotland.

På vandringen i det fredelige skotske landskab mærker man uvilkårligt det smukke ved, at vi menneskers liv er vævet sammen. Der er dem, som vi deler liv med, familie og venner, og så er der de mennesker, som på tværs af tiden præger og påvirker os, også i dag. Mennesker der sætter retning for os.

Børn & bedste

5. - 9. august

Der er vikinger på tapetet i hele ugen med skibe, smedje, tin-støbning og bagning over bål. Og en heldagstur til Sagnlandet Lejre. Og klatring på Camp Adventure, Go-morgen-min-krop, Morgenfortælling og en masse andet.

KREA 33

11. - 17. august

Værkstedsuge med Pil og flet, Vævning, Orkis, Ikoner, Skriveværksted, Sy og design, Knipling, Patchwork, Silketryk, Snitteværksted

Litteraturugen

19. - 23. august

Velkommen til 5 dage, hvor vi i samarbejde med Forlaget Eksistensen sætter fokus på såvel den store som den lille fortælling. Mød bl.a. Anne Lise Marstrand-Jørgensen, Thue Lindhardt og Niels Henrik Gregersen.

Akvarel

19. - 23. august 2024

På kurset tager vi udgangspunkt i kunst- og kulturhistoriens mange sider. I grundteknikker såvel praktisk som teoretisk. Der males i våd- og tørteknikker og evt. også akvarelcollage med blandingsteknik.

Vi ser på form, farve og perspektiv. Vi skal male både inde og ude i naturen.
Akvarelmaling er for alle, der har lyst til at male.

Naturdiakoni

12. - 14. september

Brug naturaktiviteter og pilgrimsvandring i dit arbejde med diakoni, sjælesorg og forkyndelse

26. - 29. september

6 dage med landets førende gospelundervisere: Nina Luna, Laura Kjærgaard, Janne Wind, Rie Hagbard m.fl.

Mød verden

30. september - 4. oktober

Mød mennesker og verdens mangfoldighed på tværs af tro og kulturer. En uge med fokus på religionsmøde og dialog i den store verden og herhjemme.

KREA 45

3. - 9. november

Værkstedsuge med 8 værksteder: Kurvefletning | Flet & fletterier | Vævning | Ikoner | Knipling | Akrylmaleri | Brugsklaver | Syning & design

Dage om tro

22. - 24. november

Velkommen på Dage om Tro på Emmaus i Haslev. En weekend med foredrag, samtaler, koncerter, poesi, billedkunst, gudstjenester og workshops.

Mød bl.a. Paula Larrain, Mikkel Vale, Arne A-band, Hagested-ensemblet

program på vej

Info om GDPR

Emmaus håndtering af persondata

Vi gemmer oplysninger om navn, adresse, mailadresse, kursus, valgte værksteder, diætbehov og registrering af betaling. Oplysninger om diætbehov anses IKKE for at have karakter af at være personfølsom oplysning, da de ikke indeholder oplysninger om diagnose. Oplysninger opbevares elektronisk i en database på Emmaus, Registrering af betaling hos Emmausfondens revisor. Desuden forefindes en fysisk liste på kontoret på Emmaus. Kontoret er aflåst, når det er ubemandet. Oplysningerne bliver kun behandlet af administrativt personale på Emmaus og Emmausfondens revisor. Ved tilmelding på højskolekurser på Emmaus giver man tilladelse til, at man må få tilsendt informationsmateriale og program for højskolekurser fra Emmaus.

Oplysningerne gemmes i 5 år efter regnskabslovens regler. Emmaus videregiver eller sælger ingen af disse oplysninger til andre.